lördag 22 november 2008

Saffransbak och snålblåst




Orkade inte skriva nåt igår. Pluggade hemma på förmiddagen och resten bestod av temat hästar. Förvånande, eller hur;-)


Idag bakade jag och mamma lussekatter. Riktigt mysigt:-) Kan erkänna att det slank ner en och annan degbit. Det är ju farligt gott! Dock tycker kanske inte magen att det är lika mumsigt.

På eftermiddagen var jag och Therese i stallet. Var jätte fint väder till en början men när vi skulle rida iväg började det blåsa och snöa. Det nöp i kinderna kan jag säga! Vi hade tänkte ge oss ut på långtur men så blev det inte. Har kommit på att min lilla Mecca äter både banan, clementin och smörgås... Hon har fått smaka när jag ätit. Funderar på om hon missat att hon är en häst? Men men. Tycker hon det är gott så:-)

Ikväll kikade jag och Sara in till farmor en sväng. Kikade på gamla kort. Kul när farmor berättar om korten, t.ex. från när hon är liten. Det är ganska facinerande hur allt har ändrats sen farmor var liten (f-16). Måste verkligen bli bättre på att ta vara på farmor så länge hon finns kvar.

Nu har jag parkerat mig i soffan. Trött som attans! Ska nog ta och umgås med mina nya kompisar, Ben & Jerry. Tänkte kolla Tv ihop med dem, det är trevliga pojkar det;-)
Lägger in kort på dagens bakresultat samt ett kort från o somras på mig och Mecca.

2 kommentarer:

Sarah Carlsson sa...

Vilka är Ben och Jerry? Vad har jag missat?! ;P

Lina sa...

Hehe! det är en glassort! Köpte det på ica maxi när vi sågs sist:-) Helt sjukt gott!!