tisdag 18 november 2008

Regnig dag

Är så trött på regn och blåst. Önskar hellre att det snöade så att det iaf blev lite ljust! Man blir så himla trött av mörkret ju... Hade tänkt rida på förmiddagen men det blev till att pyssla i stallet istället.

Var hos psykologen igår. Har bara en gång kvar där innan jul för han har semester några veckor kring helgerna. I januari när semestern är slut ska vi göra upp nya mål att sträva efter samt eventuellt dra ner till att träffas varannan vecka. Blandade känslor i och med att jag gått varje vecka i över 3 år(!). Fördelen är att jag får lite mer tid till annat:-)

De sista veckorna har varit lite låga, har dippat lite, vilket inträffar emellannåt. Hoppas dock att det vänder nu. Tycker faktiskt jag handskas bättre och bättre med mina svängningar. Jag är mer konstruktiv än destruktiv:)

Har tänkt mig själv i form av ett hus. Ett hus jag bygger på och önskar ska bli stabilt och trevligt att bo i, ett tryggt hem som jag tycker om. Om jag använder mig av destruktiva metoder är det ju som att bygga och renovera huset på dagarna och sedan gå och slå sönder rutorna på natten. Inte konstigt att huset aldrig blir klart! Man måste helt enkelt vara rädd om sitt hus, även om man inte alltid orkar jobba med det så behöver man iaf inte göra så att arbetet går bakåt.

Tips i mörkret... TÄND LJUS!

Ikväll - Desperate Housewives

3 kommentarer:

Crowfoot sa...

Åh va du skriver bra om huset. Fortsätt tänka så, jag blev lite imponerad den tanken snor jag.

Lina sa...

:-D

Sarah Carlsson sa...

Riktigt bra tänkt Lina! Kul att du fått en bild av problemet, blir väl, inte lätt men, lättare att hantera det då. Du är inspiration!