söndag 9 november 2008

Dagen

Var uppe med tuppen och tvättade i morse. Eller det var väl en sanning i modefikation.. Jag slängde i en maskin vid 7, gick och la mig och sov, bytte till torktummlare vid 8 och sov sedan vidare till 11. Ibland är det effektivt att ha lätt att somna om:-)

Sedan bar det av till stallet med Therese. Mecca hade tappat en sko...IGEN! Hovslagaren har i princip varit hos oss en gång i veckan det senaste p.g.a. tappskor. Stackars Meccas och hovar och stackars mattes plånbok:-S

Vi red iallafall ut en sväng vilket var skönt fram tills det började regna. Vi fick även skäll av en arg gubbe som gjorde klart för oss att stubbåkern INTE VAR NÅGON ALLMÄNNING! Nej. Jag VET det. Det var just därför jag häromdagen ringde till bonden som arrenderar marken och frågade om det var ok, och det var det. J-vla surgubbe. Skickade pappa på honom och han bad om ursäkt när han förstod att vi frågat om lov:) Kan bli så irriterad på folk som skäller och gapar på folk utan att ta reda på hur det verkligen ligger till. Så onödigt.

På eftermiddagen träffades familjen, exklusive brorsan som var på date, hemma hos mamma och pappa för att fira Fars Dag. Lite seg stämning. Men men.
Hade typ rådslag om hur vi ska göra med julklappar i år eftersom alla verkar ha ganska kasst med pengar. Kom fram till att vi fyra syskon drar lott och endast köper till en. Min lott föll på Sara. Ganska vettigt att göra så faktiskt. Hellre köpa nåt ordentligt till en än kraffs till alla. Mamma, pappa, Ludwig och farmor får som vanligt. Ska försöka vara ute i hyfsat god tid i år. Det var jag iofs förra året också. Skönt att slippa stressa.

Nu har jag kommit hem och slagit mig ner i soffan. Blir väl att kika lite TV antar jag. I morgon är det kursstart för Rehabilitering och habilitering.

Ha det!

Inga kommentarer: